Markedspositioner

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites

JP/Politikens Hus er hver måned i kontakt med over 3 mio. danskere på tværs af vore digitale og trykte medier.

65 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og involverer sig hver måned med et eller flere af vore medier.

Digitale markedspositioner

BesøgMaj 2019April 2019Maj 2018
Ekstra Bladet90.113.22782.143.53577.600.280
Jyllands-Posten12.909.45310.980.65510.794.055
Politiken13.457.64311.720.21611.058.261
Finans4.635.7135.245.0333.897.622
Lokalavisen.dk3.622.5953.384.3172.340.918
JP/Politikens Hus124.738.631114.495.954105.691.136
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.
SidevisningerMaj 2019April 2019Maj 2018
Ekstra Bladet390.457.299342.287.620328.280.656
Jyllands-Posten30.954.58026.205.20825.166.332
Politiken30.484.24226.011.24923.318.320
Finans6.807.4597.446.0055.644.819
Lokalavisen.dk6.963.0756.571.4024.269.000
JP/Politikens Hus465.666.655408.521.484386.679.127
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Tidsforbrug

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites.

Gnsm. tid pr. besøgMaj 2019April 2019Maj 2018
Ekstra Bladet00:07:0600:06:5500:06:52
Jyllands-Posten00:05:3100:05:3100:05:36
Politiken00:05:2000:05:1000:05:16
Finans00:03:5000:03:5900:04:00
Lokalavisen.dk00:03:1900:03:2400:03:42
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Læsertal

 HverdageSøndage
Ekstra Bladet91.000104.000
Jyllands-Posten172.000219.000
Politiken254.000335.000
Kilde: Index Danmark/Gallup, 2.+3. kvartal 2018.

Politikens Lokalavisers læsertal

Politikens LokalaviserDanmarkSverige
Antal aviser2527
Læsertal553.000551.000
Kilder: DK: Index DK/Kantar Gallup, 1. halvår 2018, S: Orvesto Konsument / Kantar (2. kvartal 2018)

For annoncører

Vil du vide mere om mulighederne for at nå netop din målgruppe med stor effekt, så læs mere om annoncering i JP/Politikens Hus’ medier her:

Dataretningslinjer for annoncører

JP/Politikens Hus' dataretningslinjer har til formål at regulere indsamlingen og brugen af ​​data fra digitale tjenester ejet af JP/Politikens Hus i annoncesammenhæng. Retningslinjerne gælder for alle aktiviteter i forbindelse med placering af annoncer hos JP/Politikens Hus af annoncesamarbejdspartnere som for eksempel annoncører, bureauer, tradingdesks eller anden tredjepart. Læs dem her: Dataretningslinjer.