Markedspositioner

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites

JP/Politikens Hus er hver måned i kontakt med over 3 mio. danskere på tværs af vore digitale og trykte medier.

65 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og involverer sig hver måned med et eller flere af vore medier.

Digitale markedspositioner

BesøgDecember 2019November 2019December 2018
Ekstra Bladet91.820.42489.374.51675.402.288
Jyllands-Posten10.988.67310.441.43210.448.393
Politiken11.655.94511.222.33611.541.878
Finans3.842.3383.476.0543.915.372
Lokalavisen.dk4.678.7174.719.9752.852.053
JP/Politikens Hus122.986.097119.234.313104.159.984
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.
SidevisningerDecember 2019November 2019December 2018
Ekstra Bladet393.795.894384.646.989326.715.198
Jyllands-Posten28.972.66027.545.62326.142.083
Politiken25.459.99025.312.48426.454.185
Finans5.499.2675.178.680 5.854.882
Lokalavisen.dk8.027.2838.081.1905.539.834
JP/Politikens Hus461.755.094450.764.966390.706.182
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Tidsforbrug

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites.

Gnsm. tid pr. besøgDecember 2019November 2019December 2018
Ekstra Bladet00:06:3100:06:3700:07:01
Jyllands-Posten00:05:0200:05:0200:05:42
Politiken00:04:5500:04:5600:05:11
Finans00:04:1200:04:0900:03:50
Lokalavisen.dk00:03:1300:03:1600:03:27
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Læsertal

 Læsere om ugen
Ekstra Bladet279.000
Jyllands-Posten415.000
Politiken546.000
Kilde: Index Danmark/Gallup, 2. halvår 2019.

For annoncører

Vil du vide mere om mulighederne for at nå netop din målgruppe med stor effekt, så læs mere om annoncering i JP/Politikens Hus’ medier her:

Dataretningslinjer for annoncører

JP/Politikens Hus' dataretningslinjer har til formål at regulere indsamlingen og brugen af ​​data fra digitale tjenester ejet af JP/Politikens Hus i annoncesammenhæng. Retningslinjerne gælder for alle aktiviteter i forbindelse med placering af annoncer hos JP/Politikens Hus af annoncesamarbejdspartnere som for eksempel annoncører, bureauer, tradingdesks eller anden tredjepart. Læs dem her: Dataretningslinjer.

Gældende forretningsbetingelser for annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken

Annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken er underlagt samme forretningsbetingelser, læs dem her: Forretningsbetingelser.