Markedspositioner

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites

JP/Politikens Hus er hver måned i kontakt med over 3 mio. danskere på tværs af vore digitale og trykte medier.

65 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og involverer sig hver måned med et eller flere af vore medier.

Digitale markedspositioner

BesøgSeptember 2019 (tal fra Gallup)August 2020 (tal fra Gemius)September 2020 (tal fra Gemius)
Ekstra Bladet88.952.90370.123.76274.786.718
Jyllands-Posten11.608.43810.129.5758.048.731
Politiken11.537.3698.681.93310.336.320
Finans4.124.6994.181.5973.233.409
Lokalavisen.dk3.972.6506.358.5415.979.471
JP/Politikens Hus120.196.05999.475.408102.384.649
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.
SidevisningerSeptember 2019 (tal fra Gallerup)August 2020 (tal fra Gemius)September 2020 (tal fra Gemius)
Ekstra Bladet393.058.499468.016.788465.756.867
Jyllands-Posten31.120.54530.759.87626.250.627
Politiken25.837.30229.697.31129.936.380
Finans6.227.7706.409.5505.813.154
Lokalavisen.dk7.113.33210.079.9478.881.763
JP/Politikens Hus463.357.448544.963.472536.638.791
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Tidsforbrug

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites.

Gnsm. tid pr. besøgDecember 2018 (tal leveret fra Gallerup)November 2019 (tal leveret fra Gallerup)December 2019 (tal leveret fra Gallerup)
Ekstra Bladet00:07:0100:06:3700:06:31
Jyllands-Posten00:05:4200:05:0200:05:02
Politiken00:05:1100:04:5600:04:55
Finans00:03:5000:04:0900:04:12
Lokalavisen.dk00:03:2700:03:1600:03:13
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Læsertal

 Læsere om ugen
Ekstra Bladet279.000
Jyllands-Posten415.000
Politiken546.000
Kilde: Index Danmark/Gallup, 2. halvår 2019.

For annoncører

Vil du vide mere om mulighederne for at nå netop din målgruppe med stor effekt, så læs mere om annoncering i JP/Politikens Hus’ medier her:

Dataretningslinjer for annoncører

JP/Politikens Hus' dataretningslinjer har til formål at regulere indsamlingen og brugen af ​​data fra digitale tjenester ejet af JP/Politikens Hus i annoncesammenhæng. Retningslinjerne gælder for alle aktiviteter i forbindelse med placering af annoncer hos JP/Politikens Hus af annoncesamarbejdspartnere som for eksempel annoncører, bureauer, tradingdesks eller anden tredjepart. Læs dem her: Dataretningslinjer.

Gældende forretningsbetingelser for annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken

Annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken er underlagt samme forretningsbetingelser, læs dem her: Forretningsbetingelser.