Markedspositioner

JP/Politikens Hus er hver måned i kontakt med over 3 mio. danskere på tværs af vore digitale og trykte medier.

50 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og involverer sig hver uge med et eller flere af vore medier.

Digitale markedspositioner

BesøgMarts 2020 (tal fra Google Analytics)Februar 2021 (tal fra Gemius)Marts 2021 (tal fra Gemius)
Ekstra Bladet115.637.480
78.954.00083.170.394
Jyllands-Posten17.177.488
7.926.166 8.272.520
Politiken19.987.358
11.567.30911.857.831
Finans7.448.110
2.854.633 2.977.104
JP/Politikens Hus160.250.436101.302.108106.277.849
Kilde: (Gemius) - indenlandsk trafik.
SidevisningerMarts 2020 (tal fra Google Analytics)Februar 2021 (tal fra Gemius)Marts 2021 (tal fra Gemius)
Ekstra Bladet535.347.557
499.244.823 499.559.206
Jyllands-Posten46.832.210
33.071.72334.313.976
Politiken43.741.753 37.264.01637.430.015
Finans11.692.235
8.115.124 8.885.161
JP/Politikens Hus637.613.755577.695.686580.188.358
Kilde: (Gemius) - indenlandsk trafik.

Læsertal

 Læsere om ugen
Ekstra Bladet256.000
Jyllands-Posten352.000
Politiken497.000
Kilde: Index Danmark/Gallup, helår 2020.

For annoncører

Vil du vide mere om mulighederne for at nå netop din målgruppe med stor effekt, så læs mere om annoncering i JP/Politikens Hus’ medier her:

Dataretningslinjer for annoncører

JP/Politikens Hus' dataretningslinjer har til formål at regulere indsamlingen og brugen af ​​data fra digitale tjenester ejet af JP/Politikens Hus i annoncesammenhæng. Retningslinjerne gælder for alle aktiviteter i forbindelse med placering af annoncer hos JP/Politikens Hus af annoncesamarbejdspartnere som for eksempel annoncører, bureauer, tradingdesks eller anden tredjepart. Læs dem her: Dataretningslinjer.

Gældende forretningsbetingelser for annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken

Annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken er underlagt samme forretningsbetingelser, læs dem her: Forretningsbetingelser.