Markedspositioner

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites

JP/Politikens Hus er hver måned i kontakt med over 3 mio. danskere på tværs af vore digitale og trykte medier.

65 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og involverer sig hver måned med et eller flere af vore medier.

Digitale markedspositioner

BesøgJuli 2019Juni 2019Juli 2018
Ekstra Bladet85.505.09186.386.55275.522.679
Jyllands-Posten11.995.95013.761.78110.132.203
Politiken11.592.71513.635.13710.486.404
Finans3.984.0534.441.4914.418.593
Lokalavisen.dk2.492.6943.646.5513.797.725
JP/Politikens Hus116.875.534121.871.512103.052.573
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.
SidevisningerJuli 2019Juni 2019Juli 2018
Ekstra Bladet387.290.492383.737.665330.459.450
Jyllands-Posten29.853.68033.946.93625.081.033
Politiken25.866.61131.218.23124.309.573
Finans5.903.8376.393.7756.309.126
Lokalavisen.dk6.876.6716.744.8344.728.914
JP/Politikens Hus455.791.291462.041.441390.888.096
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Tidsforbrug

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites.

Gnsm. tid pr. besøgJuli 2019Juni 2019Juli 2018
Ekstra Bladet00:07:0000:07:1100:07:18
Jyllands-Posten00:05:0600:05:1600:05:49
Politiken00:05:1000:05:0400:05:10
Finans00:03:4500:03:4300:03:56
Lokalavisen.dk00:03:1000:03:1500:03:15
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Læsertal

 HverdageSøndage
Ekstra Bladet91.000104.000
Jyllands-Posten172.000219.000
Politiken254.000335.000
Kilde: Index Danmark/Gallup, 2.+3. kvartal 2018.

Politikens Lokalavisers læsertal

Politikens LokalaviserDanmarkSverige
Antal aviser2527
Læsertal553.000551.000
Kilder: DK: Index DK/Kantar Gallup, 1. halvår 2018, S: Orvesto Konsument / Kantar (2. kvartal 2018)

For annoncører

Vil du vide mere om mulighederne for at nå netop din målgruppe med stor effekt, så læs mere om annoncering i JP/Politikens Hus’ medier her:

Dataretningslinjer for annoncører

JP/Politikens Hus' dataretningslinjer har til formål at regulere indsamlingen og brugen af ​​data fra digitale tjenester ejet af JP/Politikens Hus i annoncesammenhæng. Retningslinjerne gælder for alle aktiviteter i forbindelse med placering af annoncer hos JP/Politikens Hus af annoncesamarbejdspartnere som for eksempel annoncører, bureauer, tradingdesks eller anden tredjepart. Læs dem her: Dataretningslinjer.