Markedspositioner

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites

JP/Politikens Hus er hver måned i kontakt med over 3 mio. danskere på tværs af vore digitale og trykte medier.

65 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og involverer sig hver måned med et eller flere af vore medier.

Digitale markedspositioner

BesøgSeptember 2019August 2019September 2018
Ekstra Bladet88.952.90391.949.19975.881.250
Jyllands-Posten11.608.43812.069.19810.456.976
Politiken11.537.36912.313.16910.906.724
Finans4.124.6994.423.3344.350.373
Lokalavisen.dk3.972.6504.959.4632.952.496
JP/Politikens Hus120.196.059125.714.363104.547.819
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.
SidevisningerSeptember 2019August 2019September 2018
Ekstra Bladet393.058.499401.366.154337.430.204
Jyllands-Posten31.120.54532.492.09726.136.479
Politiken25.837.30227.741.68724.885.582
Finans6.227.7706.575.9166.446.686
Lokalavisen.dk7.113.3328.681.8445.642.700
JP/Politikens Hus463.357.448476.857.698400.541.651
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Tidsforbrug

Vores medier tegner sig for omkring halvdelen af tidsforbruget på danske, kommercielle nyhedssites.

Gnsm. tid pr. besøgSeptember 2019August 2019September 2018
Ekstra Bladet00:06:5300:06:5700:07:18
Jyllands-Posten00:05:0900:05:1000:05:52
Politiken00:05:0600:05:0200:05:16
Finans00:03:4900:03:5200:04:05
Lokalavisen.dk00:03:1700:03:1600:03:28
Kilde: CPCD (Dansk Online Index) - indenlandsk trafik.

Læsertal

 HverdageSøndage
Ekstra Bladet91.000104.000
Jyllands-Posten172.000219.000
Politiken254.000335.000
Kilde: Index Danmark/Gallup, 2.+3. kvartal 2018.

Politikens Lokalavisers læsertal

Politikens LokalaviserDanmarkSverige
Antal aviser2527
Læsertal553.000551.000
Kilder: DK: Index DK/Kantar Gallup, 1. halvår 2018, S: Orvesto Konsument / Kantar (2. kvartal 2018)

For annoncører

Vil du vide mere om mulighederne for at nå netop din målgruppe med stor effekt, så læs mere om annoncering i JP/Politikens Hus’ medier her:

Dataretningslinjer for annoncører

JP/Politikens Hus' dataretningslinjer har til formål at regulere indsamlingen og brugen af ​​data fra digitale tjenester ejet af JP/Politikens Hus i annoncesammenhæng. Retningslinjerne gælder for alle aktiviteter i forbindelse med placering af annoncer hos JP/Politikens Hus af annoncesamarbejdspartnere som for eksempel annoncører, bureauer, tradingdesks eller anden tredjepart. Læs dem her: Dataretningslinjer.