Markedspositioner

JP/Politikens Hus er hver måned i kontakt med over 3 mio. danskere på tværs af vore digitale og trykte medier.

50 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og involverer sig hver uge med et eller flere af vore medier.

Digitale markedspositioner

BesøgJuli 2020Juni 2021Juli 2021
Ekstra Bladet92.296.48971.727.18068.845.621
Jyllands-Posten10.069.4337.215.8486.688.549
Politiken8.230.80310.997.0459.662.892
Finans4.676.8142.523.5662.224.863
JP/Politikens Hus115.273.53992.463.63987.421.925
SidevisningerJuli 2020 Juni 2021Juli 2021
Ekstra Bladet465.316.240463.254.501476.599.958
Jyllands-Posten28.835.463
29.506.862
28.076.220
Politiken--33.972.03031.820.441
Finans7.100.7447.598.2916.831.715
JP/Politikens Hus--534.331.684543.328.334
Kilde: (Gemius) - indenlandsk trafik.

 

Gennemsnitlige daglige brugere

Gns. daglige brugereMaj 2021Juni 2021
Ekstra Bladet892.230
863.829
Jyllands-Posten181.020
178.494
Politiken217.062
225.408
Finans74.867
65.344
JP/Politikens Hus1.365.1801.333.074
Kilde: (Gemius) - indenlandsk trafik.

Læsertal

 Læsere om ugen
Ekstra Bladet256.000
Jyllands-Posten352.000
Politiken497.000
Kilde: Index Danmark/Gallup, helår 2020.

 

For annoncører

Vil du vide mere om mulighederne for at nå netop din målgruppe med stor effekt, så læs mere om annoncering i JP/Politikens Hus’ medier her:

Dataretningslinjer for annoncører

JP/Politikens Hus' dataretningslinjer har til formål at regulere indsamlingen og brugen af ​​data fra digitale tjenester ejet af JP/Politikens Hus i annoncesammenhæng. Retningslinjerne gælder for alle aktiviteter i forbindelse med placering af annoncer hos JP/Politikens Hus af annoncesamarbejdspartnere som for eksempel annoncører, bureauer, tradingdesks eller anden tredjepart. Læs dem her: Dataretningslinjer.

Gældende forretningsbetingelser for annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken

Annoncering hos Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken er underlagt samme forretningsbetingelser, læs dem her: Forretningsbetingelser.