Watch Medier lancerer erhvervsmedie om detailbranchen

Med et nyt ambitiøst og uafhængigt erhvervsmedie skærper Watch Medier nu fokus på den danske detailbranche.

Den danske detailbranche kan se frem til masser af kvalitetsjournalistik med businessfokus, når Watch Medier i løbet af foråret lancerer DetailWatch. Mediet kommer til at gå helt tæt på virksomheder og personer i branchen, herunder med et særligt fokus på e-handel, digitale kundeløsninger og opbruddet i de traditionelle værdikæder.

”Watch Medier dækker i dag hovedparten af dansk erhvervsliv. Men vi mangler detailbranchen, der er en af landets største brancher målt på ansatte. Det er en branche, som lige nu er under en omfattende omvæltning med ekstrem høj konkurrence, hvor digital handel og ændrede forbrugsmønstre udfordrer de klassiske værdikæder og hvor udenlandske aktører vil ind,” siger Henrik Tüchsen, redaktionschef på Watch Medier.

Til at stå i spidsen for redaktionen på DetailWatch er udpeget Louise Reseke, der kommer fra en stilling som redaktør på søstermediet MediaWatch, som hun med stor succes har været med til at bygge op over en længere årrække.

“Der findes næppe nogen med mere erfaring i at skabe relevant, aktuel, dagsordensættende og ordentlig branchejournalistik end Louise. Detailbranchen kan se frem til et særdeles stærkt anker på deres nye branchemedie,” siger Henrik Tüchsen.

DetailWatch vil levere kritisk, uafhængig og fair erhvervsjournalistik om resultater, strategi, konkurrence, rammevilkår, ledelse, holdninger, tendenser, innovation, profiler og meget mere. Alt sammen med ambitionen om at give beslutningstagere i og omkring detailsektoren de bedste forudsætninger for at navigere i deres hverdag. Uanset om interessen er koncentreret omkring virksomheder indenfor dagligvarehandel, tekstil, beklædning, bolig, design eller specialvarer.

Watch Medier har over de senere år opbygget landets største erhvervsredaktion, og med lancering af DetailWatch fortsætter investeringerne i journalistikken. Ligesom det er gældende for mediehusets 15 øvrige danske medier kræver det abonnement at tilgå alt indholdet på DetailWatch, der også indgår i den samlede dækning af dansk erhvervsliv på watchmedier.dk.

”Beslutningstagerne i resten af dansk erhvervsliv efterspørger ukrukket, kritisk og ordentlig virksomhedsjournalistik, der gør dem klogere på deres konkurrenter og deres brancher. Vi er overbeviste om, at det samme gør sig gældende i detailbranchen. Men det er naturligvis nu op til os at bevise, at det giver en konkurrencefordel i hverdagen at følge med på DetailWatch,” siger Anders Heering, adm. direktør og chefredaktør på Watch Medier.

Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og beskæftiger i dag cirka 170 medarbejdere. Basen er i JP/Politikens Hus på Rådhuspladsen i København, ligesom man har redaktioner i Aarhus, Oslo, Frankfurt, Køln, Bruxelles og New York.