Thomas Hervø ny annoncedirektør på Politiken

Thomas Hervø, 41 år, bliver fra 1. oktober Politikens ny annoncedirektør. Thomas Hervø kommer fra stillingen som annoncedirektør i Story House Egmont, hvor han i 10 år har haft ledende stillinger i annoncesalget, de seneste tre år som annoncedirektør.

Som Politikens annoncedirektør får Thomas Hervø ansvaret for annonceomsætningen på alle Politikens platforme samt for de pt. fem Monitormedier og magasinet Politiken Historie. Hovedopgaven bliver at udvikle og udvide annonceforretningen for et af Danmarks stærkeste journalistiske brands. Politiken er landets suverænt største avis med næsten en halv million ugentlige læsere og en klart differentieret og kvalitetsfokuseret digital annoncestrategi med 100% viewability og intet programmatisk indkøb.

”Det er en stor glæde, at vi har kunnet tiltrække en af markedets absolut stærkeste og mest kompetente profiler til denne vigtige post på Politiken. Politiken står på to omsætningsben, indholdssalg og annoncesalg og rammer en klart defineret ressourcestærk moderne fællesskabsorienteret målgruppe. Med loyale avislæsere i stort tal og en uhørt høj andel indlogget trafik på Poltiken.dk, har vi de bedste forudsætninger for at tilbyde annoncørerne høj kvalitet og læserne annoncørbudskaber som rammer præcist i målgruppen. Jeg glæder mig til at se Thomas forløse annoncepotentialet på tværs af alle Politikens platforme, og jeg kan ikke forestille mig en stærkere profil på posten”, udtaler kommerciel direktør på
Politiken, Astrid Hald Jørgensen.

Om det nye ansvar siger Thomas Hervø: ”Jeg glæder mig meget til at blive en del af Politiken. Det er et enormt stærkt brand, der med sine mange læsere og brugere på print og online, er et af Danmarks stærkeste medier og annonceplatforme. Jeg ser frem til, sammen med de dygtige folk i annonceafdelingen og resten af huset, at maksimere potentialet i annoncesalget gennem kompetent rådgivning til vores annoncører og stærke cross media løsninger.”

Thomas Hervø er uddannet i HD Afsætning fra Copenhagen Business School.

Yderligere oplysninger

Astrid Hald Jørgensen, kommerciel direktør, Politiken, tlf. 61 67 89 20
Thomas Hervø, annoncedirektør på Politiken fra 1. oktober, tlf. 20 20 36 76