Thomas Asmund-Hjorth bliver ny kommerciel direktør på Jyllands-Posten

Jyllands-Posten og Finans har fundet sin nye kommercielle direktør.

Det bliver den 45-årige Thomas Asmund-Hjorth, der kommer fra en stilling som direktør for Norlys Erhverv, hvor han blandt andet har haft det kommercielle ansvar for koncernens telefoni- og bredbåndsløsninger til erhvervsmarkedet. Thomas Asmund-Hjorth har derudover en fortid i ledende stillinger hos SE koncernen og TDC, hvor salgs- og kundeansvaret
har spændt over såvel private kunder som erhvervsmarkederne.

”Dermed kunne vi næppe have ønsket os en mere komplet kompetence-vifte i rollen som Jyllands-Postens kommercielle direktør”, siger chefredaktør Jacob Nybroe og henviser til, at Jyllands-Postens samlede portefølje af abonnementsmedier omfatter både salget til private og til landets virksomheder.

Sammen med det kommercielle ledelsesansvar får Thomas Asmund-Hjorth ansvar for alle it-udviklingsressourcer på Jyllands-Posten. I samarbejde med medarbejderne på Jyllands-Posten og Finans bliver det Thomas Asmund-Hjorths opgave at indfri mediehusets ambitiøse vækstmål og derigennem udbygge Jyllands-Postens position, som et af landets stærkeste mediehuse med en tydelig forankring i Jylland.

”Jeg ser frem til at blive en del af et af de førende mediehuse i Danmark. Jyllands-Posten hviler på et fundament af kvalitet, uafhængighed, dedikerede medarbejdere og stærkt formål, som alt sammen tiltaler mig. Jeg er stærkt motiveret til at medvirke til den videre udvikling af Jyllands-Posten, og glæder mig til samarbejdet med mine nye kollegaer”, siger Thomas Asmund-Hjorth.

Jyllands-Posten er i god økonomisk gænge. Indholdssalget udvikler sig positivt på alle husets medier – ikke mindst på Finans. Den kommercielle opgave ligger først og fremmest i at accelerere væksten i abonnementssalget og at sikre den digitale udvikling, herunder særligt data-understøttede kunderelationer.

”Thomas Asmund-Hjorth er valgt i et stærkt felt af kandidater. Da Jacob og jeg mødte ham, var der ingen tvivl; han har paletten af kompetencer til at løfte opgaven og sætte yderligere skub i væksten for Jyllands-Posten og Finans. Og så har han dertil en solid ledelsesmæssig ballast, som vi ser frem til at få med ombord og arbejde tæt sammen med”, siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, COO i JP/Politikens Hus.

Thomas Asmund-Hjorth er cand.merc. i strategi og ledelse fra Handelshøjskolen i Aarhus. Han har de seneste 14 år haft ledelsesfunktioner hos henholdsvis TDC og Norlys Koncernen (tidl. SE koncernen). Han er født og opvokset i Vestjylland, men nu bosat i Aarhus sammen med sin hustru og sine to børn. Han tiltræder sin nye stilling 6. november.

Yderligere oplysninger

Thomas Asmund Hjorth, 20 12 90 32
Jacob Nybroe, ansvarshavende chefredaktør, Jyllands-Posten, 20 19 40 04
Dorthe Bjerregaard-Knudsen, COO, JP/Politikens Hus, 27 28 37 68