José Olsen, 45 år, tiltræder mandag den 12. november 2012 stillingen som salgsdirektør online for Politikens Lokalaviser A/S. Dermed får han ansvaret for den kommercielle udvikling af blandt andet lokalavisen.dk og de underliggende nyhedssites baseret på de lokale ugeaviser – for eksempel alleroednyt.dk. Stillingen har været vakant siden Charlotte Pour blev mediechef for Lokalavisen Budstikken i Vejle og Fredericia i foråret 2012.
José Olsen kommer fra Eniro Danmark A/S, hvor han har været salgsdirektør siden januar 2010. Inden da var han regionschef og salgschef samme sted. De sidste tyve år har budt på en afvekslende karriere, der startede som annoncekonsulent hos Brønshøj-Husum Avis - i 1988, inden det blev til salgsjobs hos bl.a. radiostationen The Voice, Krak Forlag og Telia Infomedia samt Eniro.
”For mig er stillingen som salgsdirektør på lokalaviserne et ønskejob. Jeg tror stenhårdt på ugeavisernes muligheder i det digitale marked – både i forhold til nettet og i forhold til mobilmarkedet”, siger José Olsen.
”Lokalavisen.dk og de underliggende sites har en meget stærk position i Danmark. Derfor ser jeg store muligheder for at øge omsætningen”.