Politiken lancerer magasin om mad

Fra efteråret vil de mange mad-interesserede danskere kunne glæde sig over et helt nyt magasin, når Politiken lancerer Politiken Mad.

Omdrejningspunktet i Politiken Mad bliver et printmagasin på 100 sider med 11 årlige udgivelser. Abonnenterne får derudover adgang til et engagerende digitalt madunivers med indhold på hjemmeside, nyhedsbreve og sociale medier. De kan blive del af et fysisk fællesskab med Live-arrangementer. Abonnementet giver også attraktive fordele til produkter i Plus og Saxo. Printmagasinet skal sælges både i løssalg og gennem abonnement.

Politiken Mad vil være det første madmagasin, der tager klimaet alvorligt med inspiration til, hvordan man kan spise mindre kød, mere grønt og vegetarisk i hverdagen og som gæstemad i weekenden. Politiken Mad vil udfylde et hul i markedet for en voksende gruppe af madinteresserede, der søger inspiration til et grønt og sundt liv med opskrifter og tendenshistorier. De ønsker også dybdegående og kloge artikler om nye grønne tendenser, ernæring og sundhed.

Mette Mølbak, redaktør for Ibyen weekend, bliver redaktør for det nye magasin. Mette Mølbak er uddannet journalist og har de seneste fire år været madredaktør på Politiken. Mette Mølbak har en baggrund som redaktionschef og madredaktør på Alt for damerne og har udgivet flere kogebøger.

Politiken Mad udgives i regi af Politikens Udviklingsselskab, og lanceringen kommer i forlængelse af den vellykkede lancering af Politiken Historie.