JP/Politikens Hus får nu et egentligt internationalt logo, baseret på koncernens engelske betegnelse, JP/Politiken Media Group. Logoet er udviklet af den prisvindende svenske designer Anna Thurfjell, som ligeledes har designet koncernens danske visuelle identitet og hjemmeside. Det nye logo skal bruges til koncernens internationale aktiviteter og er skabt som led i den øgede aktivitet i udlandet.
Administrerende direktør, Stig Kirk Ørskov, kalder det nye internationale logo for en afspejling af koncernens vækststrategi i udlandet.
”Meningen med JP/Politikens Hus er at skabe oplysning til borgerne. Først og fremmest ved at udvikle vores eksisterende udgivelser og forretninger, men i høj grad også med ambitionen om at føje flere forretninger til og udvide vores oplysningsvirksomhed både i Danmark og i udlandet. Vores nye internationale logo afspejler vores ambitioner om øget international tilstedeværelse.”
Senest har JP/Politikens Erhvervsmedier overtaget det London-baserede design- og arkitekturmedie Dezeen, ligesom Watch Medier har lanceret flere internationale erhvervsmedier, heriblandt FinanzBusiness i Tyskland, FinansWatch i Norge samt en række engelsksprogede Watch-medier. Derudover er Politikens Forlag aktiv i Sverige med forlaget Polaris, ligesom det svenske forlag, Roos og Tegnér blev tilkøbt tidligere i år.
”Vi er allerede godt på vej med vores internationaliserings ambitioner, og jeg glæder mig til at bruge vores nye logo endnu mere,” fortæller Stig Kirk Ørskov, adm. direktør.