Jyllands-Posten lancerer nyt mobilsite

Nu kan alle brugere uanset mobiltelefon-type få adgang til Jyllands-Postens nyheder, erhvervsstof, forbrugerstof og sport på mobil.jp.dk i et nyt brugervenligt design tilpasset den enkelte mobiltelefon (iPhone, HTC og almindelige mobiltelefoner).

”Erfaringen viser, at et mobilsite skal være tilpasset telefoner med ”touch display”-skærm for at give den bedste brugeroplevelse. I Danmark udgør trafikken fra mobiltelefoner med ”touch display” allerede ca. 50 pct. af den samlede trafik. Brugervenligheden, det store display og den lette adgang til at surfe på nettet har gjort det mere attraktivt at få nyheder på mobilen. Og med nye takster fra mobil-selskaberne er det heller ikke så dyrt som tidligere,” udtaler kommerciel chef, Jesper Hansen.

”Umiddelbart viser de foreløbige resultater, at brugerne har taget godt imod det nye mobilsite. I de få dage, vi har været i luften, har vi oplevet en stigning i trafikken på 30 pct. uden markedsføring, og det må siges at være meget positivt,” siger Jesper Hansen.

I forvejen tilbyder Jyllands-Posten sms-baseret "breaking news" på mobilen, og der bliver i øjeblikket kigget på en række nye initiativer, forskellige mobil-applikationer og tv på mobilen.

Hvis du vil afprøve JP’s nye mobilsite, skal du skrive jp i en sms og sende den til 1218. Så får du straks et link retur. Linket knyttes til din skærm, og du har JP-nyheder på mobilen.