Jyllands-Posten ansætter en af Nordeuropas bedste avisdesignere Anna Thurfjell som ny designchef.
Den 38-årige Anna Thurfjell har stået i spidsen for designarbejdet på Svenska Dagbladet i Stockholm gennem ti år. Hun har her været med til at gennemføre tre komplette redesign-øvelser og har placeret den svenske avis på verdenskortet for vellykket design.
Hele 138 designpriser er det blevet til, herunder to priser for at have kreeret "Europas bedst designede avis" (European Newspaper Competition, 2009) og "Verdens bedste designede avis" (The Society For News Design, 2005).
"Vi styrker Jyllands-Postens muligheder for at udvikle det rigtige design markant med ansættelsen af Anna Thurfjell," siger Pierre Collignon, chefredaktør på yllands-Posten.
"Anna Thurfjell kan alt det, som en moderne designchef skal kunne. Hun kan få den kreative fabrik til at fungere i dagligdagen. Hun forstår udfordringerne i både avisproduktion og digital publicering, og hun er samtidig i stand til sikre den langsigtede, brandunderbyggende designudvikling," fortsætter Pierre Collignon.
Anna Thurfjell vil som det første få ansvar for at fuldende et redesign-projekt, som Jyllands-Posten har indledt med sigte mod efteråret. Projektet udføres af det skotske designbureau Palmer/Watson, som Jyllands-Posten tidligere har samarbejdet med.
”Jeg er begejstret over at blive en del af Jyllands-Posten på dette spændende tidspunkt. Jyllands-Posten er Danmarks stærkeste nyhedsbrand, og nu vil vi også være det mest elegante," siger Anna Thurfjell.