Efter 15 år med samme logo gennemfører JP/Politikens Hus nu en gennemgribende opdatering af koncernens visuelle identitet. Det sker i samarbejde med Anna Thurfjell, en af verdens mest præmierede nyhedsdesignere, der over en årrække gjorde Svenska Dagbladet til verdens måske smukkeste avis, og som senest har redesignet norske Aftenposten.
I forbindelse med den nye visuelle identitet sker der en modernisering af koncernens logo, og koncernen lancerer en ny mobiloptimeret hjemmeside, udviklet i samarbejde med Bo Skakke og med fotografier af Peter Hove Olesen og Jacob Erhbahn.
”Meningen med JP/Politikens Hus er at skabe oplysning til borgerne igennem stærke, uafhængige udgivelser. Dermed er vores visuelle identitet sjældent i direkte kontakt med slutbrugerne, men mødes primært af vores samarbejdspartnere og medarbejdere. Det ændrer ikke på ambitionen om, at vores visuelle identitet skal være af højeste kvalitet og udtrykke de grundværdier, som koncernen er bygget på. Ikke mindst når det gælder ambitionen om at levere design i verdensklasse”, siger adm. direktør Stig Kirk Ørskov.
Den nye visuelle identitet understøttes af to nye skrifttyper, ’Graphik’ til overskrifter og ’Publico’ til brødtekst.
Det nye logo kan downloades i høj opløsning her.