Danske erhvervslæsere får nu et medie, der matcher deres behov for at være opdateret med markedets bedste og mest dybdegående erhvervsjournalistik døgnet rundt. Det sker, når JP/Politikens Hus til oktober lancerer det nye digitale erhvervsmedie: Finans.
Finans sætter en ny standard for dansk erhvervsjournalistik med reflekteret, indsigtsfuld og brugerorienteret journalistik om alle grene af dansk erhvervsliv, virksomhederne og menneskene bag dem. Som et spejl af de konkurrencevilkår, der gælder for danske virksomheder, får Finans et globalt perspektiv – også når det gælder dækningen af den samfundsøkonomiske udvikling og de trends, som sætter dagsordenen for udviklingen af dansk erhvervsliv. Alt sammen præsenteret i nyskabende og brugeroptimerede digitale formater.
"Læsernes viden, indsigt og medieforbrug har over de senere år udviklet sig hurtigere end de danske erhvervsmedier. Dansk erhvervsliv efterspørger et digitalt erhvervsmedie, der for alvor matcher og udfordrer læserne – hele døgnet. Derfor lancerer vi nu Finans,” siger adm. direktør Stig Kirk Ørskov, JP/Politikens Hus.
Finans er et opgør med de gamle erhvervsmediers tradition for at gemme den bedste journalistik til morgendagens avis. Finans har deadline døgnet rundt og serverer historierne med den trykte avis dybde og refleksion, når de er der. Finans er et mobilt medie, designet til smartphones og tablets, suppleret af et innovativt journalistisk univers på desktop.
Bag Finans, som er udviklet af Jyllands-Posten, står Danmarks stærkeste erhvervsredaktion bestående af den redaktionelle stab fra Jyllands-Postens hidtidige erhvervsredaktion plus 20 nyansatte reportere, redaktører og grafikere. Finans ledes af chefredaktør Steen Rosenbak og to erhvervsredaktører, Nicolai Raastrup og Morten Bundgaard. Direktør Jens Nicolaisen står i spidsen for de kommercielle aktiviteter.
"Finans er et helt nyt, bredt favnende erhvervsmedie, født i den digitale tidsalder. Vi ved, at erhvervslivets beslutningstagere er en kræsen målgruppe. Deres forventninger kan kun indfries af et erhvervsmedie, der kombinerer sprudlende formidling med unik indsigt og er tilgængeligt når som helst og hvor som helst, brugeren ønsker det. Finans er svaret på den udvikling. Vores ambition er at revolutionere dansk erhvervsjournalistik. Intet mindre," siger Steen Rosenbak.
Finans udkommer første gang til oktober. Finans sælges i abonnement suppleret af en skarp, gratis nyhedssektion.