Efter en grundig udbudsproces har JP/Politikens Hus valgt AppNexus som leverandør af koncernens samlede systemfundament for digital annoncering. Med valget af AppNexus bliver antallet af led mellem annonceindkøbere og koncernens medier væsentligt reduceret.
”Åbenhed, transparens og fleksibilitet er de tre nøgleord, der ligger til grund for vores valg af AppNexus som teknologipartner,” fortæller koncerndirektør, Dorthe Bjerregaard-Knudsen og fortsætter:
”Vi har været ekstremt optagede af at styrke vores gode relationer med annoncører og mediebureauer og fremme transparensen på mediemarkedet. Takket været AppNexus’ åbne platform og det forhold, at de er et rent teknologiselskab, der ikke konkurrerer med os om annoncekronerne, kan de levere den gennemsigtighed, som både annoncørerne og vi efterspørger.”
AppNexus er kendetegnet ved at være en åben og fleksibel platform, der tillader JP/Politikens Hus at innovere på toppen af dets API’er, og således matche de krav, annonceindkøberne stiller på et stadig mere komplekst marked med intens konkurrence.
”Det har været afgørende for os, at vi har mulighed for selv at videreudvikle teknologien, så vi kan tilbyde de bedste og mest fleksible muligheder for annoncører og mediebureauer. AppNexus gør os i stand til at handle hurtigere og skræddersy løsninger, når der er behov for det,” fortæller Signe Skarequist, Director of digital sales and ad tech i JP/Politikens Hus.
JP/Politikens Hus gik problemfrit live på AppNexus-platformen 3. januar 2019. Med valget af AppNexus træder koncernen ind i et samarbejde om videreudviklingen af platformen i en superliga af stærke udgivere på tværs af Europa, der bl.a. omfatter Schibsted i Norge og Sverige, Axel Springer i Tyskland og Sanoma Media i Holland og Finland
Om AppNexus
AppNexus, der en del af Xandr, er en global teknologivirksomhed, der muliggør og optimerer realtidssalg og -køb af digital reklame. AppNexus’ reklameteknologi omfatter alle digitale kanaler (desktop, mobil), formater (display, video, native) og alle transaktionstyper (garanteret og programmatisk). AppNexus gør det muligt for udgivere at maksimere udbyttet af deres annoncesalg. For mere information besøg appnexus.com.
Xandr er AT&T's annonceselskab, der skaber løsninger til annoncører og udgivere.
Om JP/Politikens Hus
JP/Politikens Hus er en af Danmarks førende medievirksomheder. Vores formål er at formidle oplysning, nyheder og debat til borgerne. Koncernens udgivelser tæller blandt andet Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken samt nogle af Danmarks toneangivende erhvervsudgivelser. JP/Politikens Hus ejer 49,9 pct. af Dagbladet Børsen og står bag Finans og Watch Medier. Med JP/Politikens Forlag udgiver vi en række af Danmarks og Sveriges mest læste forfattere. Og i regi af Politikens Lokalaviser udgiver vi mere end 50 lokale ugeaviser i Danmark og Sverige. Hver måned har JP/Politikens Hus kontakt med mere end 3 millioner danskere; 65 pct. af den danske befolkning over 12 år læser og engagerer sig med en eller flere af vores nyhedstitler. Omkring halvdelen af tiden brugt på top 20 danske digitale kommercielle nyhedssites bliver brugt hos os. JP/Politikens Hus beskæftiger 2.100 ansatte og havde i 2017 en omsætning på 2,8 mia. kr.