JP/Politikens Hus etablerer nyt kraftcenter for programmatisk annoncesalg

JP/Politikens Hus øger nu satsningen på det programmatiske annoncesalg. Det sker igennem etableringen af en ny, fælles enhed, der skal forløse det fulde potentiale på tværs af koncernens sites, både hvad angår programmatisk salg og kommerciel udnyttelse af koncernens dataplatform.

Lederen af det nye kraftcenter bliver Signe Skarequist, 40, der kommer fra stillingen som chef for Ekstra Bladets programmatiske salg, hvor hun de seneste år sammen med teamet har realiseret en vækst langt over markedsniveau.

Med etableringen af den fælles enhed kan vores forretninger kollektivt udnytte synergierne på tværs af såvel volumen, data-punkter som teknologi. Volumen i både trafik, reach og data er afgørende i konkurrencen med de store, internationale mastodonter på det danske annoncemarked. Igennem de seneste år har vi investeret massivt i etableringen af vores egen dataplatform og en organisation omkring den. Nu skal vi videre med den kommercielle udnyttelse heraf,” siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, COO, JP/Politikens Hus.

Den nye enhed får ligeledes til opgave at strømline det annoncerelaterede teknologi-flow og optimere annonceafviklingen med fokus på loadtid og brugernes oplevelse af koncernens digitale udgivelser.

Signe Skarequist glæder sig til de nye udfordringer:

Vi har samlet et virkelig stærkt team, der nu i samarbejde med koncernens forretninger skal skabe det bedst mulige fundament for yderligere digital vækst. Vi kommer for alvor til at bringe vores data i spil med denne løsning og sikrer samtidig et langt højere udviklingstempo,” siger Signe Skarequist.

Etableringen af den fælles enhed betyder samtidig at Dansk Udgivernetværk (DUN) udfases over den kommende periode. Foruden medierne under JP/Politikens Hus indgik Sjællandske Medier, Boligportalen og Børsen i netværket.