Infomedia investerer i MediaCatch, og styrker dermed overvågning af lyd og billeder i selskabets samlede medieovervågning. MediaCatch får via Infomedia samtidig adgang til både et nordisk og internationalt marked.
Infomedia køber sig ind i tech-startup-selskabet MediaCatch og deres softwareplatform, der repræsenterer en næste generation af medieovervågningsteknologi med speciale i lyd og billeder. Teknologien baserer sig på AI og kan bruges til overvågning og genkendelse af tekst, logo, objekter, ansigter, stemninger, køn, alder mv. på tværs af broadcast, podcast, YouTube, streamingtjenester og sociale medier.
– Vores medejerskab af MediaCatch har nogle klare produktsynergier. Infomedia leverer medieovervågning og kommunikationsindsigter til kunder i Norden og internationalt og med MediaCatch kan vi tilkoble en teknologi og en knowhow på et område, hvor vi ønsker at styrke os yderligere. Vi forbedrer konstant vores overvågningsløsninger, hvor overvågning af lyd, billeder og video har fået et større fokus. Med denne investering løfter vi kvaliteten af vores løsninger på både dansk, finsk, norsk og svensk og hvor de internationale hovedsprog vil kobles på gennem mulighederne hos MediaCatch, siger Infomedia’s administrerende direktør Thomas Vejlemand.
MediaCatch har sine rødder i SDU’s universitets- og forskningsmiljø og har fortsat stærke relationer til forskningsområdet inden for AI, lyd og billeder.
Læs hele pressemeddelelsen her
Infomedia ejes af JP/Politikens Hus og Berlingske Media.