Geir Terje Ruud forlader Ekstra Bladets chefredaktion

Efter fire år på Ekstra Bladet, heraf de seneste to som digital chefredaktør, har Geir Terje Ruud besluttet sig for at vende tilbage til Norge. Her vil han etablere sin egen rådgivningsvirksomhed med afsæt i mange års erfaring på det digitale område og et stort internationalt kontaktnet.

Geir Terje Ruud kom til Ekstra Bladet i 2008 fra en stilling som nyhedschef på VG.no, hvor han var en af hovedkræfterne bag VGs betydelige digitale succes. Som ledende redaktør af ekstrabladet.dk gennemførte Geir Terje Ruud en succesfuld omlægning af forsiden. Han var det naturlige valg, da det i efteråret 2010 blev besluttet at bestykke Ekstra Bladet med tre chefredaktører for at sikre bladets digitale udvikling.

Administrerende direktør for JP/Politikens Hus, Lars Munch fremhæver Geir Terje Ruuds betydning for Ekstra Bladets position som Danmarks mest besøgte nyhedsmedie:

”Geir har med vedholdenhed, internationalt udsyn og stor opfindsomhed bidraget til at forbedre ekstrabladet.dks udtryk og indhold og kommercielle position fra første færd. Han er om nogen manden bag ekstrabladet.dks imponerende udvikling og position, som danskernes foretrukne nyhedssite,” siger Lars Munch.

Geir Terje Ruud forlader ikke Ekstra Bladet helt, idet han som konsulent vil fortsætte arbejdet med at udbygge og udvikle ekstrabladet.dk.

”Det har været fire sjove og hårde år. Den digitale journalistik på ekstrabladet.dk bliver bedre dag for dag, fordi vi har ansat folk, der udnytter de muligheder, de bliver givet. Og det har været en stor udfordring og en stor oplevelse at være chef for det hold,” siger Geir Terje Ruud.

Ekstra Bladets chefredaktion består herefter af ansvarshavende chefredaktør Poul Madsen og chefredaktør Karen Bro.