ekstrabladet.dk introducerer selvbetjent annoncering

Nu giver ekstrabladet.dk annoncører direkte og let adgang til Danmarks mest besøgte forside.
__
Ekstra Bladet lancerer nu en ”Gør-det-selv”-løsning på vores onlineplatform, som gør det let for alle at annoncere på Danmarks førende nyhedssite. Løsningen tillader annoncører selv at designe, booke og betale deres annonces placering midt på forsiden af ekstrabladet.dk.

”Ved at skære en betydelig del af værdikæden væk, kan vi tilbyde en konkurrencedygtig placering, der er svær for vores konkurrenter at modsvare og let for vores annoncører at booke,” udtaler Alexander Kiær, medieanalytiker på ekstrabladet.dk.

Målsætningen med løsningen er at udnytte ekstrabladet.dk’s høje trafik bedre, drive et mere effektivt salg samt udvide vores kunderelationer til flere små og mellemstore annoncører.

”Vi ser et kæmpe potentiale i små og mellemstore annoncører, som grundet deres størrelse og erfaring endnu ikke tænker online og ekstrabladet.dk ind i deres medieplanlægning. Vi er derfor overbeviste om, at denne selvbetjente løsning imødekommer de mindre annoncører i markedet, så de i højere grad kan følge udviklingen af læsere, der konverterer deres nyhedsstrømme fra print til net,” siger Alexander Kiær.

”Ekstra Bladet er de første i Danmark med denne løsning, der har vist sig som en kæmpe succes i Norge. Vi har således også store forventninger hertil og er overbevist om, at den vil blive vel modtaget af markedet.”
__