Ekstra Bladet fastholder sin position som Danmarks største digitale medie og har flere besøg og sidevisninger end noget andet medie, viser nye tal fra Gallup. Især mediets skærpede redaktionelle fokus, store volume og kvalitetsløfte gør Ekstra Bladet attraktivt for landets læsere, annoncører og mediebureauer.
Danmarks største digitale nyhedsmedie Ekstrabladet.dk oplever markant vækst. Nye trafiktal fra Gallup viser, at Ekstrabladet.dk i august havde 78.702.483 besøg og hele 327.051.142 sidevisninger. Det er en stigning på hhv. 11 pct. og 24 pct. sammenlignet med året før, der primært er kommet via direkte trafik, da Ekstra Bladet har lagt en begrænsning på, hvor mange besøg Facebook må generere.
Ekstrabladet.dk har således 80 pct. flere sidevisninger end bt.dk og hele 183 pct. flere end tv2.dk.
Årsagen til den store stigning i trafiktal hænger ifølge Anders Refnov, ledende digital redaktør på Ekstra Bladet, sammen med, at man for et år siden skærpede sin redaktionelle profil samt at brugerne netop efterspørger det indhold, som Ekstra Bladet er eksperter i: danskproducerede nyheder, underholdning og sport. Han uddyber:
”På et marked, som er mere fragmenteret og udfordret end nogensinde, og hvor udenlandske aktører spiller en stadig mere markant rolle, er vi stolte af, at vores strategi med at skabe vækst bygget på danskproduceret nyhedsindhold i dén grad er lykkedes. Brugerne læser og ser stadig flere artikler og videoer, og de bruger stadig mere tid på Ekstra Bladets digitale platforme,” siger Anders Refnov.
Ekstra Bladet har gennem de sidste år udviklet sig til en regulær digital frontløber og udbygget sin position som Danmarks største digitale nyhedsformidler. Den enorme volumen gør blandt andet mediet attraktivt for annoncører og mediebureauer.
Vil sætte dagsordenen for gennemsigtighed
I juni 2017 lancerede JP/Politikens Hus et kvalitetsløfte, som skal garantere annoncører og mediebureauer maksimal effekt og fuld transparens i et uigennemskueligt digitalt annoncemarked. Bag løftet står husets fire medier, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Politikens Lokalaviser.
”Vi ved, at fortsat vækst afhænger af vores evne til at levere kvalitet i hver eneste annoncevisning på vores platforme. Derfor har vi givet markedet, vores annoncører og samarbejdspartnere, et kvalitetsløfte. Det er standarder for brand safety, data og transparens, annoncører og mediebureauer altid kan regne med, at vi vil leve op til, når de køber annoncering hos os,” siger Claus Brix, kommerciel direktør på Ekstra Bladet. Han fortsætter:
”På den måde ønsker vi at bidrage til at skabe et marked, hvor effekt og dokumentation bliver en grundforudsætning i samarbejdet mellem medier, annoncører og mediebureauer. Og dermed sætte en ny dagsorden med fokus på kvalitet og gennemsigtighed.”
Ekstra Bladet vil i 2018 kunne tilbyde databerigede kampagner baseret på 1. parts data for at øge præcisionen og kvaliteten i kundernes medieinvesteringer.
Læs mere her: Markedspositioner