Ekstra Bladet vinder Lowie Awards for Danmarks Længste Maskebal

Ekstra Bladet vandt ved den årlige Lowie Awards prisuddeling hele tre priser for kampagnen, Danmarks Længste Maskebal, der i foråret 2019 fokuserede på burkaforbuddet. Ekstra Bladet vandt guld i Public Service & Activism, guld i Event og sølv i Best PR Campaign.

Lovie Awards er en prisuddeling, der skal anerkende det europæiske internetsamfund. Fra store web- og kreative netværk og indholdsudgivere til kulturelle og politiske organisationer samt individuelle. Det er ottende gang Lowie awards uddeles. Der uddeles priser inden for kategorierne; Websites, Online Advertising, Internet Video, Mobile Sites, Apps & Podcasts og Social.

Det er langt fra de eneste priser Ekstra Bladet har vundet i 2019. Tidligere på året vandt Ekstra Bladet også fem priser, tre guld og to sølv, for henholdsvis 'Danmarks længste maskebal' og 'Homeless Home Sale', ved Danmarks største kreative prisfest inden for markedsføring, Creative Circle Award: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/priser-til-ekstra-bladet/7647480

Kampagnen blev lavet i samarbejde med Hjaltelin & Stahl.