Dansk Udgivernetværk, Danmarks førende annoncenetværk for automatiseret annoncesalg, fortsætter med at vokse. SBS Discovery Media slutter sig nu til netværket, som i forvejen omfatter Ekstra Bladet, Jyllands‐Posten, Politiken, Eniro, Børsen, Nordjyske Medier, Jyske Medier, Politikens Lokalaviser og Jobzonen.
”Med SBS Discovery Media styrker Dansk Udgivernetværk sin position og udvider sin andel af markedet for automatiseret annoncesalg. SBS Discovery bidrager med en yngre målgruppe og brugere, som er tilgængelig i en anden type kontekst og brugssituation end det på det klassiske nyhedsmedie”, siger Martin Jensen, Netværkschef i Dansk Udgivernetværk.
Med den nye samarbejdspartner, som giver adgang til kanal4.dk, kanal5.dk, 6‐eren.dk og radioplay.dk, har Dansk Udgivernetværk en samlet reach* på 71 pct. i den danske netbefolkning, hvilket svarer til, at netværkets medier er i kontakt med 3.232.000 danske brugere hver måned.
”Vi har indgået samarbejde med Dansk Udgivernetværk for at træde ind på markedet for Real Time Bidding. Dansk Udgivernetværk bidrager med kompetence og erfaring og samtidig sikrer vi at vores brand indgår i et netværk med andre velpositionerede mediebrands. Derfor har vi udliciteret vores automatiseret annoncesalg til Dansk Udgivernetværk og vil selv fokusere på vores kerneforretning”, siger Dennis Kleis, Sales Manager fra SBS Discovery Media.
Om SBS Discovery Media
SBS Discovery Media er et moderne mediehus med en række klart profilerede tv‐ og radiokanaler. SBS Discovery Media har også sit eget produktionshus, SBS Discovery Production, der leverer produktioner til SBS Discovery Medias mange platforme og eksterne kunder som annoncører m.m.
Om Dansk Udgivernetværk
Dansk Udgivernetværk er et digitalt annoncenetværk etableret under JP/Politikens Hus. Netværket varetager en række førende danske mediers automatiserede salg af digital annonceplads og giver annoncører, mediabureauer og trading desks mulighed for at købe effektivt ind ét samlet sted.
* Gemius Explorer, januar 2014