Dansk Udgivernetværk udvider med Nordjyske og Politikens Lokalaviser

Nordjyske Medier og Politikens Lokalaviser bliver nu en del af samarbejdet i Dansk Udgivernetværk, Danmarks førende annoncenetværk for automatiseret annoncesalg. Netværket dækker i forvejen Ekstra Bladet, Jyllands‐Posten, Politiken, Eniro og Børsen, og varetager danske mediers automatiserede salg af digital annonceplads, såkaldt Real Time Bidding.

”Aftalen med Politikens Lokalaviser og Nordjyske Medier sikrer Dansk Udgivernetværk en stærk lokal tilstedeværelse, som kan tilføre annoncørerne massiv synlighed i de enkelte lokalområder", siger Martin Jensen, Netværkschef i Dansk Udgivernetværk.

Med de to nye samarbejdspartnere får Dansk Udgivernetværk en samlet reach på 62 pct. i den danske netbefolkning, hvilket svarer til 2.860.000 danske brugere per måned.

”Vi har oplevet en stigende efterspørgsel efter Real Time Bidding blandt vores store, landsdækkende kunder, og har på den baggrund valgt at indgå samarbejde med Dansk Udgivernetværk. Vi tilslutter os andre kvalitetsudgivere for derved at styrke positionen på det danske marked for Real Time Bidding”, siger Uffe Hyldgaard, Online Direktør fra Nordjyske Medier.

Også Politikens Lokalviser har store forventninger til det fremtidige samarbejde:

”Med det nye samarbejde imødekommer vi vores kunders øgede efterspørgsel efter automatiseret annonceindkøb, så det er et naturligt skridt i udviklingen af vores bannerannoncesalg”, udtaler viceadministrerende direktør, Søren Riis.

Om Nordjyske Medier

NORDJYSKE Medier er et af de mest ambitiøse mediehuse i Europa. Vi har integreret dagblad, ugeaviser, radio, tv og digitale aktiviteter. Medier, som 9 ud af 10 nordjyder bruger en eller flere gange hver uge. Hos NORDJYSKE Medier kan vi altid tilbyde det rette mediemix.

Om Politikens Lokalaviser

Politikens Lokalaviser A/S leverer hver uge lokale nyheder og lokal markedsføring til mere end 2 mio. husstande i Danmark og Sverige. Det sker gennem gratis, lokale ugeaviser og via lokale netaviser, mobilsites og web‐tv.

Om Dansk Udgivernetværk

Dansk Udgivernetværk er et digitalt annoncenetværk etableret under JP/Politikens Hus. Netværket tilbyder at varetage danske mediers automatiserede salg (RTB) af digital annonceplads og giver annoncører, mediabureauer og trading desks mulighed for at købe effektivt ind ét samlet sted.