Dansk Udgivernetværk udvider med Jyske Medier og Bilzonen

Dansk Udgivernetværk, Danmarks førende annoncenetværk for automatiseret annoncesalg, vokser. To nye samarbejdspartnere, Jyske Medier og Bilzonen slutter sig til netværket, som i forvejen omfatter Ekstra Bladet, Jyllands‐Posten, Politiken, Eniro, Børsen, Nordjyske Medier og Politikens Lokalaviser, og som varetager danske mediers automatiserede salg af digital annonceplads, herunder Real Time Bidding.

”Jyske Medier er den førende udgiver af lokalnyheder i Trekantsområdet. Og Bilzonen er en stærk spiller på bilmarkedet. Med Jyske Medier og Bilzonen ombord sikrer Dansk Udgivernetværk sig en unik position i lokalområderne med mulighed for at tilbyde RTB‐indkøb på tværs af Politikens Lokalaviser, Nordjyske Medier og Jyske Medier og en stærk position over for bilrelaterede annoncører”, siger Martin Jensen, Netværkschef i Dansk Udgivernetværk.

Med de to nye samarbejdspartnere har Dansk Udgivernetværk en samlet reach på 61 pct. i den danske netbefolkning, hvilket svarer til kontakt til 2.800.000 danske brugere per måned.

”Vi har indgået samarbejde med Dansk Udgivernetværk for at træde ind på markedet for Real Time Bidding. Dansk Udgivernetværk bidrager med kompetence og landsdækkende annoncører, som ikke er vores fokus område. Vi oplever allerede positive resultater efter blot to ugers samarbejde og ser frem til en fortsat vækst”, siger Theresa Færch, Online Chef hos Jyske Medier.

Også bilzonen.dk har store forventninger til det fremtidige samarbejde, siger direktør Frank Espersen:
”Vi indfrier vores største kunders ønske om automatiseret indkøb og får samtidig adgang til et helt nyt segment af annoncører gennem samarbejdet”.

Om Jyske Medier

Jyske Medier Online er en del af Jyske Medier A/S, der udgiver 3 dagblade og 16 ugeaviser. Desuden omfatter koncernens aktiviteter trykkerivirksomhed, distribution, web, Radio VLR og grafisk produktion. Jyske Medier producerer og formidler nyheder, annoncer og markedsføringsstrategier til flere end 500.000 læsere og over 290.000 lyttere.

Om Bilzonen

Bilzonen er en online markedsplads for køb og salg af brugte biler og tilbyder de seneste nyheder og guides fra bilverdenen samt test af nye biler. Bilzonens partnernetværk består af en lang række af Danmarks lokale og nationale medier. Blandt partnerne er tv2.dk, berlingske.dk, jyllands‐posten.dk, ekstrabladet.dk, jubii.dk og nordjyske.dk.

Om Dansk Udgivernetværk

Dansk Udgivernetværk er et digitalt annoncenetværk etableret under JP/Politikens Hus. Netværket varetager en række førende danske mediers automatiserede salg af digital annonceplads og giver annoncører, mediabureauer og trading desks mulighed for at købe effektivt ind ét samlet sted.