Efter en succesfuld etablering på desktop lancerer Dansk Udgivernetværk nu Danmarks største automatiserede markedsplads for mobilannoncer i samarbejde med Ekstra Bladet, Jyllands‐Posten og Politiken. Med samarbejdet skaber Dansk Udgivernetværk en fælles indgang til flere end 2,5 millioner mobilenheder, hvilket ikke matches af andre på det danske marked for mobilannoncering.
”Tendensen i andre lande er at automatiseret salg af mobil annoncering udgør en voksende andel af markedet for Real Time Bidding (RTB). Derfor udvider vi produktporteføljen hos Dansk Udgivernetværk. Med det nye partnerskab får vi for alvor sat skub i udviklingen for mobil annoncering”, siger Martin Jensen, chef for Dansk Udgivernetværk.
”Det giver god mening at imødekomme markedets efterspørgsel på RTB løsninger – også på den mobile platform. Med det nye produkt kan vi tilbyde vores kunder en enkel løsning, som de selv kan teste af. Ekstra Bladet har allerede nu høj aktivitet på RTB, så vi ser positivt på udviklingen af forretningen på mobilområdet også”, siger Anders Ovesen, mobilsalgschef hos Ekstra Bladet.
"Politiken er i stor vækst på den mobile platform. Med over 900.000 brugere og 14 mio. månedlige sidevisninger er vi Danmarks største mobilsite for kvalitetsnyhedsstof. Vi ser Dansk Udgivernetværk som en attraktiv partner til at udnytte vækstmulighederne i vores voksende mobilsalg”, fastslår Henrik Børjesson, annoncedirektør hos Politiken.
”På Jyllands‐Posten har vi allerede oplevet en kraftig efterspørgsel for annoncering på vores mobile platforme, og vi forventer at kunne se nye annoncører på denne platform gennem partnerskabet med Dansk Udgivernetværk”, siger Morten Kallmayer, annoncedirektør hos Jyllands‐Posten.
Om Dansk Udgivernetværk
Dansk Udgivernetværk er et digitalt annoncenetværk etableret under JP/Politikens Hus. Netværket tilbyder at varetage danske mediers automatiserede salg (real time bidding) af digital annonceplads og giver annoncører, mediabureauer og trading desks mulighed for at købe effektivt ind ét samlet sted – nu både på desktop og mobil. Dansk Udgivernetværk samarbejder med Rubicon Project, en af de førende teknologier globalt set, der gør det muligt at automatisere køb og salg af online annoncering.
* Kilde: Gemius, april 2013