Danmarks Største Lokale Weekendavis

Danmarks største, lokale weekendavis

Lokalavisen Aarhus lancerer nu en weekendudgave til flere end 154.000 husstande i Aarhus og Odder kommuner, og bliver dermed Danmarks største lokale weekendavis.

Den nye weekendavis bygger på konceptet fra de andre weekendaviser, som udgives af Politikens Lokalaviser, men er blevet ændret og forbedret på en lang række punkter. Avisen bliver baseret på en stærk, lokal forankring og vil give inspiration til oplevelser og tilbud til weekenden.

"Ligesom vores midtugeaviser vil weekendudgaven også indeholde artikler om Aarhus, mennesker, liv og nyheder. Men layoutet og den redaktionelle linje er anderledes. Hvor midtugeavisen er den dagsordensættende ugeavis, vil weekendavisen i højere grad indeholde inspiration til et spændende, lokalt liv og en berigende weekend for hele familien i Aarhus", udtaler ansvarshavende chefredaktør Claus Krogh.

Kommerciel direktør for Politikens Lokalaviser A/S, Peter Garhøj fortæller, at der er flere grunde til den store satsning.

"Vi har oplevet stor vækst i Aarhus for vores fire lokale midtuge aviser i 2014, og vi glæder os til at give vores annoncører flere muligheder for at målrette deres annoncering med den nye store weekendudgave", udtaler Peter Garhøj.

Med fire lokale ugeaviser i Aarhus nord, syd, vest og midt, den nye weekendudgave samt Lokalavisen.dk, cementerer Politikens Lokalaviser sin position i Aarhus, og det er, ifølge chefredaktør Claus Krogh, en naturlig udvikling og i tråd med læsernes ønsker.

"Vi vil gerne intensivere vores dækning af Aarhus og det levende liv i byen. Igennem de seneste år har vores avis udviklet sig voldsomt. Nu tager vi endnu et skridt for at imødekomme læsernes og handelslivets ønske om endnu mere lokalavis", siger Claus Krogh.

Weekendavisen udkommer første gang den 29. januar 2015. Den udkommer hver uge op til weekenden og distribueres af Post Danmark torsdag og fredag.

I spidsen for den nye avis står weekendredaktør og journalist Ina Bjerregaard, der også stod i spidsen for Politikens Lokalavisers etablering af weekendaviser i Vejle og Fredericia i foråret 2013. Ina Bjerregaard er hentet til Aarhus fra Lokalavisen i Vejle/Fredericia/Kolding til den nye satsning. Hun bor i Brabrand.