Børsen bliver en del af Dansk Udgivernetværk

Dagbladet Børsen har med virkning fra 13. maj 2013 indgået samarbejde med Dansk Udgivernetværk. Som led i aftalen bliver borsen.dk også en del af Danmarks førende annoncenetværk for automatiseret annoncesalg. Netværket dækker allerede Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Eniro og varetager danske mediers automatiserede salg af digital annonceplads.

Automatiseret annoncesalg er det hurtigst voksende digitale annoncemarked, fordi auktionssalg i realtid er en effektiv måde for medierne at sælge annonceplads på, samtidig med at mediebureauernes behov for at målrette og optimere annoncekampagnerne dækkes.

"Samarbejdet med Børsen giver Dansk Udgivernetværk en suveræn markedsposition over for den attraktive erhvervsmålgruppe. Vi har store forventninger til samarbejdet og den værdi, som Børsen tilfører annoncørerne", siger Martin Jensen, Netværkschef i Dansk Udgivernetværk.

Børsen bidrager som samarbejdspartner med et stærkt segment af beslutningstagere og indkøbsansvarlige og når ud til danskere med en høj personlig indkomst. Med borsen.dk har Dansk Udgivernetværk kontakt til 2.750.000 danske brugere hver måned, hvilket svarer til en samlet reach på 61 pct. af den danske befolkning.*

”Vi forventer, at samarbejdet med Dansk Udgivernetværk sikrer os en andel af markedet for automatiseret annonceindkøb i Danmark. Dansk Udgivernetværk stiller de rette kompetencer og rette teknologi til rådighed, som sikrer, at vi fastholder kontrol over vores trafik. Derudover er det væsentligt for os at beskytte vores brugerdata – det sikrer aftalen med Dansk Udgivernetværk os”, siger Martin Beuschau, Online Salgschef hos Børsen.

Om Dagbladet Børsen A/S

Børsen er meget mere end Danmarks førende erhvervsavis. Børsen sætter dagsordenen for erhvervslivet – hele erhvervslivet. Vi skriver interessant og med kant. På alle platforme. Om et erhvervsliv i bevægelse. Til moderne mennesker, der søger indhold og berigelse – både når de er ude, hjemme, på arbejde eller på vej.

Børsens kunder får magasiner, sektioner og tilbud, ingen andre får. På vores konferencer og møder. På smartphone og tablet med skræddersyede nyheder og fordybelse i realtid. På borsen.dk med adgang til nyheder og data om alt og alle i dansk erhvervsliv.

Om Dansk Udgivernetværk

Dansk Udgivernetværk er et digitalt annoncenetværk etableret under JP/Politikens Hus. Netværket tilbyder at varetage danske mediers automatiserede salg (RTB) af digital annonceplads og giver annoncører, mediabureauer og trading desks mulighed for at købe effektivt ind ét samlet sted. DUN samarbejder med Rubicon Project, en af de førende teknologier globalt set, der gør det muligt at automatisere køb og salg af online annoncering.

* Kilde: Gemius Explorer, marts 2013