Foto: Jan Sommer

Ekstra Bladet køber bold.dk

Ekstra Bladet køber Danmarks største fodboldsite - bold.dk

Fodbold er en helt central del af Ekstra Bladets dna, og med overtagelsen af landets suverænt største fodboldsite, bold.dk, styrker Danmarks førende digitale nyhedsmedie sig nu markant i jagten på at nå en endnu større gruppe af danske fodboldfans.

Adm. chefredaktør på Ekstra Bladet Anders Borup Sørensen betegner købet af bold.dk som en afgørende milepæl i Ekstra Bladets ambition om at være digitalt førende i det danske medielandskab.

"Bold.dk har en helt unik position på det danske mediemarked, og vi glæder os over, at de nu bliver en del af Ekstra Bladet-familien. Ekstra Bladet er især kendt for sin kritiske dækning af store sager i fodbold, og med opkøbet af bold.dk kan vi tilføje en dybere dækning af stort og småt i dansk og international fodbold. Samtidig udbygger Ekstra Bladet sin markedsposition med bold.dk’s store og loyale målgruppe", siger Anders Borup Sørensen.

Bold.dk bliver hver måned besøgt af mere end 600.000 brugere og har det seneste år haft over 650 millioner sidevisninger. Det gør bold.dk til det femtestørste digitale nyhedsmedie i Danmark ifølge Dansk Online Index-topliste. En liste, som toppes af Ekstra Bladet.

Kommerciel direktør på Ekstra Bladet Signe Skarequist kalder købet af bold.dk en tydelig understregning af Ekstra Bladets ambition om at skabe stærke digitale medier, der leverer appellerende og relevant indhold til et stort publikum, og som samtidig gør det attraktivt for annoncørerne at være til stede.

"Bold.dk og Ekstra Bladet er et perfekt match. Vi ser et stort potentiale i sammen at videreudvikle bold.dk’s stærke position og forretning, så vi kan øge den samlede rækkevidde for Ekstra Bladet og bold.dk til gavn for de mange brugere og annoncører, udtaler Signe Skarequist", kommerciel direktør på Ekstra Bladet.

Bold.dk fortsætter med at være et selvstændigt medie under Ekstra Bladets ejerskab, og på det 23 år gamle fodboldmedie er begejstringen stor over nu at være ejet af Ekstra Bladet.

Administrerende direktør for bold.dk Denis Møberg Larsen glæder sig over, at bold.dk har fundet et nyt ’hjem’.

"Bold.dk er et hjertebarn for især os, der har været med i mange, mange år. Ekstra Bladet kan sikre, at bold.dk kan tage de næste mange skridt videre, så bold.dk også i fremtiden vil være danskernes fodboldplatform nummer ét", siger Denis Møberg Larsen.

Han bakkes op af bestyrelsesformand for bold.dk Kresten Buch.

"I 2005 overtog vi bold.dk fra Divisionsforeningen som en lille, lukningstruet forretning med kun to ansatte. En vigtig del af vores rejse mod at blive Danmarks førende fodboldmedie var en aftale med Ekstra Bladet, der sikrede os indtægter og kontorlokaler mod at levere indhold til avisen. Derfor er jeg glad for, at det blev netop Ekstra Bladet, der skal lede bold.dk videre på sitets rejse", udtaler Kresten Buch.

Ekstra Bladet overtager bold.dk omgående. Det er aftalt mellem parterne, at købesummen ikke offentliggøres.

Om Ekstra Bladet
Ekstra Bladet er Danmarks stærkeste digitale nyhedsmedie. Hver dag er vi i kontakt med tæt på en million brugere, der følger breaking news i Danmark og i verden. De læser og ser video om kriminalstof, underholdning og sport og besøger ekstrabladet.dk tæt på 100 millioner gange om måneden.

Kommercielt sætter Ekstra Bladet standarden med bl.a. dataplatformen Relevance og Platform Intelligence in News, der udvikler ansvarlig AI- og machine-learning til fremtidens nyhedsmedie. Og redaktionelt prioriterer vi både de hurtige nyheder og større graverprojekter – som bl.a. i 2022 har resulteret i Cavlingprisen.

Om bold.dk
Bold.dk giver de mange fodboldinteresserede danskere overblikket over, hvad der sker i fodboldens verden i Danmark og i udlandet og har mere end 650 millioner sidevisninger om året. Bold.dk dækker dansk fodbold tæt og er til stede ved samtlige 3F Superliga-kampe hver eneste sæson, ligesom de er til stede ved de danske klubbers europæiske kampe, ved alle landskampe med A-landsholdet og ved mange U21- landskampe. Bold.dk viser videoklip med mål og højdepunkter fra en lang række ligaer via samarbejder med Viaplay og Discovery.