SENESTE NYT


 

Pressemeddelelse | 16. juni 2017

 

 

Politikens Lokalaviser øger tilstedeværelse i Østjylland

__

 

For at garantere både annoncører og mediebureauer maksimal effekt og fuld transparens i et ellers uigennemskueligt digitalt annoncemarked, lancerer JP/Politikens Hus nu et kvalitetsløfte. Bag løftet står
husets fire medier, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Politikens Lokalaviser.
”Annoncørerne reagerer i øjeblikket stærkt på den voksende risiko for, at deres annoncer ender sammen med ekstremistisk propaganda og utroværdige historier hos de sociale medier, eller bliver placeret i
ugennemsigtige annoncenetværk. Med det nye kvalitetsløfte sætter vi fokus på den sikkerhed, som redigerede kvalitetsmedier er garanter for”, siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, COO i JP/Politikens Hus.
Hun peger samtidig på, at kvalitetsløftet gør op med markedets ensidige fokus på målretningen overfor brugerne, hvor mange er gået på kompromis med konteksten i deres jagt på brugere.
”Fokuserer man kun på brugerne i sit annonceindkøb, er det umuligt at kontrollere, hvor og i hvilke sammenhænge man optræder, og alle sidevisninger er bestemt ikke lige gode eksponeringsmiljøer for et
værdifuldt brand,” understreger Dorthe Bjerregaard-Knudsen.
Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Politikens Lokalaviser har alle været garanter for kvaliteten af konteksten for annoncørerne i over 100 år.

 

Med overtagelsen af syv ugeavistitler i og omkring Aarhus fra Jysk Fynske Medier øger Politikens Lokalaviser sin tilstedeværelse i Østjylland. Det drejer sig om Århus Onsdag, Ebeltoft Folketidende, Uge-Bladet Skanderborg, FavrskovAvisen, GrenaaBladet, Folkebladet Djursland og DjurslandPosten, der alle overtages pr. 15. juni 2017.

 

”Med overtagelsen af nye stærke titler får vi mulighed for at tilbyde annoncørerne et sammenhængende og varieret udbud af lokale ugeaviser i et af Danmarks mest købestærke og hurtigst voksende områder”, siger adm. direktør Søren Riis hos Politikens Lokalaviser.

 

Politikens Lokalaviser sælger endvidere syv lokale titler til Jysk Fynske Medier. Det drejer sig om aviserne i Kolding, Haderslev, Aabenraa, Sønderborg, Esbjerg, Varde og Odense, hvor der ikke har kunnet etableres en tilfredsstillende lønsomhed. 

 

I samarbejde med Jysk Fynske Medier etableres et nyt ugeavisselskab, som skal drive ugeaviser med udgangspunkt i fem østjyske kommuner: Odder, Horsens, Hedensted, Vejle og Fredericia. Et samarbejde, der tilsvarende skal sikre et for annoncørerne attraktivt og sammenhængende udgivelsesområde. 

 

”Hvis vi skal klare os i den hårde konkurrence om de lokale annoncekroner, hvor især Google og Facebook udfordrer os, er der konstant behov for, at vi styrker os, så vi kan give både læsere og annoncører de mest attraktive produkter”, siger Søren Riis.

 

 

___                

 

Yderligere oplysninger:

Søren Riis, administrerende direktør, Politikens Lokalaviser, +45 2033 1020